Lepota i zdravlje / Ishrana
Zdravlje ishrana 500

Začini u službi zdravlja

Sveži, sušeni, seckani, mleveni, izdrobljeni... začini poboljšavaju ukus, miris, izgled i boju hrane

Priredila: Vladanka Zečević Foto: press

Razno semenje, korenje, plodovi i kora drveta koje koristimo kao dodatak jelima, pored toga što poboljšavaju ukus, delotvorni su i za zdravlje

Cimet

Osvežava čitav organizam. Vrlo je dobar kao dodatak čaju posle gripa, jer daje dodatnu snagu. Takođe, ubrzava otežano varenje i olakšava menstrualne bolove. Cimet je najbolje dodavati voćnim salatama i laganim poslasticama.

Karanfilić

„Ekserčići“ ove orijentalne biljke veoma uspešno deluju protiv prehlade, kašlja, bronhitisa, bolova u stomaku i pri otežanom varenju hrane. U oblogama koje mogu da se stave na ranu i otok deluje antibakterijski. Karanfilić istucan u prah na Istoku se koristi protiv zubobolje, a upotrebljava se i kao sredstvo protiv moljaca i komaraca. U maloj količini može da se dodaje u čaj, kuvano vino ili čorbe.

Peršun

Zovu ga najzdravijim i najkompleksnijim začinom na svetu. Snažan je diuretik, podstiče izbacivanje tečnosti iz organizma, reguliše krvni pritisak, štiti od reumatoidnog artritisa, smiruje nervni sistem, poboljšava imunitet. Gladijatori u Starom Rimu jeli su peršun pre borbi, verujući da im daje snagu i jača reflekse. Izuzetno je aromatičan dodatak jelima, bilo da je svež i sušen.

Korijander

Pomaže protiv bolova u organima za varenje. I seme i sveži listovi mogu da se dodaju pri pripremi mesa, ribe, kobasica ili barenog povrća. Najpoznatiji francuski kuvari ga često navode kao jedan od začina sa kojim pripremaju najistančanije kulinarske kreacije.

Muskatni oraščić

Deluje protiv svih zapaljenskih procesa u organizmu i potpomaže cirkulaciju. Oraščić se na sitno rende direktno struže u neko jelo, a ide i uz slatkiše. Dobar ukus žitu koje se služi na našim slavama, upravo daje muskatni oraščić.

Đumbir

Pun je materija koje deluju kao antioksidanti, što znači da pročišćava organizam i pruža mu dodatnu energiju. Koristi se kao dodatak slanim i slatkim jelima kao već pripremljen suvi prah u teglicama, ali je još bolje ako istružete malo svežeg korena. Može da se doda i u čaj i osvežavajuće letnje napitke.

Šafran

Ovaj skup i za zdravlje dragocen začin ima jaku aromu, a deluje kao osvežavajuće antioksidantno sredstvo. Najbolje ide uz jela od pirinča, ribu, supe, sosove i slatkiše. Uvek se dodaje pri kraju kuvanja.

Origano

Koristi se, kako u prehrani, tako i u medicini. Nezaobilazan je sastojak umaka od paradajza, u picama, raznim salatama, bilo da je svež ili sušen. Studije su pokazale da origano ima niz antibakterijskih, fungicidnih, antiviralnih i antioksidantnih svojstava.

 

Lepota i zdravlje / Ishrana
18589153 1672548279707038 8418580899283860456 o

NOV PRISTUP MRŠAVLJENJU! 

Oil samols

Optimalna količina joda u organizmu

17492474 1655568334738366 5721283434049316100 o

BOROVNICE, BADEMOVO MLEKO I JOŠ PONEŠTO!

16473512 1633414716953728 7188581069815610469 n

NE PRESKAČITE NAJVAŽNIJI OBROK! 

Blueberry

Smanjite bore uz pomoć hrane