Lepota i zdravlje / Ljubav i seks
Lepota tema 500

Lepe žene prolaze kroz grad

Iako je poslednja decenija bila ekonomski teška za žene širom sveta, lepota i nega su bespogovorno smatrane za nešto što se podrazumeva i za šta se uvek, barem malo, uštedi

Piše: Vladanka Zečević Foto:press

Danas, oko 83 odsto žena širom planete koje su učestvovale u jednom globalnom istraživanju veruje da postoje viši standardi lepote nego nekada. U tome veliku ulogu ima i kozmetička industrija koja lepotu propagira kao imperativ. Više od polovine ispitanih žena kaže da je počelo da razmišlja o starenju i očuvanju lepog izgleda vrlo rano, već oko tridesete godine. Drugu, nešto manju grupu činile su žene koje su navele da su o tome počele da misle posle tridesetpete. Kako god, ta granica se prilično pomerila u odnosu na doba naših baka i majki. Grupa koju su činile ispitanice od šesnaeste do tridesetčetvrte godine, njih oko 76 odsto, veruje da ako koriste najnovije proizvode za lepotu mogu da izgledaju mlađe mnogo duže nego žene pre dvadesetak godina.

Postoje četiri ključne tačke o kojima žene misle kada je reč o postizanju i održavanju lepote. To su osnovna, unapređena, wellness i emocionalna lepota. Danas se, prema rezultatima ovog istraživanja, koristi izraz da žene razmišljaju u smislu celokupnog “ekosistema lepote”. A šta one zapravo pod tim podrazumevaju?

Osnovna lepota: nega kože lica i tela, kao i nega i oblikovanje kose, sunčanje... To su "građevinski radovi” ili takozvana baza koja im, kako navode, pruža solidnu osnovu za dalji razvoj lepote.

Unapređena lepota: dekorativna kozmetika, aksesoari i utisak koji ostavljaju svojim stilom. To su sve elementi koje koriste žene koje imaju tendenciju da se igraju. Kada svoju lepotu žele da podignu na sledeći (još viši) nivo, ili osmisle svoj izgled u skladu sa raspoloženjem ili shodno prilici.

Wellness lepota: pod ovim žene smatraju redovno svakodnevno unošenje vitamina u organizam, dovoljno sna, sklanjanje od jakog sunca i obavezno skidanje šminke pre spavanja. Pojam "wellness lepote" postaje sve više i više važan segment ženama širom sveta. U stvari, kada im je postavljano pitanje šta je najvažnija stvar kada je reč postizanju lepote, one su uglavnom odgovarale – “da jedu zdravu hranu i da dovoljno vežbaju“.

Emocionalna lepota: poverenje, talenat, harizma, ljubaznost, inteligencija. To su najčešće navodile kao svoje obavezno oružje.

Ceo ekosistem lepote je, dakle, virtuelni krug. Žene širom sveta veruju da ako izgledaju lepše onda će se osećati zdravije i sigurnije. Takođe, ukoliko se osećaju zdravo, uverene su da će “sijati” što čini da izgledaju još više fizički lepe. 

Svet reklama

Svaka žena ima svoj unutrašnji san koji je inspiriše. Učesnice istraživanja su dobile i zadatak da osmisle svoje sopstvene fantazije kada su u pitanju kozmetički proizvodi. Pokazalo se da su mnogi koje su navodile zapravo odraz želje za magijom i transformacijom. Za njih je lepota nešto prijatno, razigrano i magično.

Generalno, lepota je uvek živela u svetu mašte, snova i težnje da se predstavimo u što boljem izdanju. Godinama unazad, poznate (lepe) žene zaštitna su lica u kampanjama najpoznatijih kozmetičkih kuća. Poruka koju šalju „običnim ženama“ je da će i one biti „zvezde“. Barem u svom malom okruženju! A to je zapravo, najbolji marketinški trik koji prolazi. I neka tako ostane, jer nema ništa lepše od te magije.

Arhetip lepote

Izložene stalnim promenama, inovacijama i inspiracijama žene su na osnovu odgovora koje su davale na teme vezane za negu, kao i prema stavovima koje imaju o pojmu lepote svrstane u pet arhetipskih grupa. Da stvar bude zanimljivija copywriter-i jedne marketinške agencije vrlo simapatično su ih i nazvali. One su...

Moćni paunovi

Oko 15 procenata ispitanica najviše privlači da eksperimentišu pri kupovini preparata za negu i ulepšavanje. One vole dinamiku u lepoti, delom i zbog toga što žele da napreduju u dinamičnom svetu. Ovaj rast je posebno primećen u Kini. Žene „moćni paunovi” povezuju lepotu sa uspehom u karijeri i moći.

Zavodljive lisice

Najveća su grupa na globalnom nivou (čine oko 27 odsto). Vole da koriste najnovije kozmetičke proizvode za poboljšanje svoje ženstvenosti. “Zavodljivoj lisici” glavni saradnici u postizanju romantične lepote i istaknute seksualnosti su proizvodi koji to dodatno potenciraju.

Društveni leptiri

Njih oko 16 odsto najviše vole da se nađu u društvu gde su razgovori o lepoti česta tema. Žene „društveni leptiri“ uživaju da dele i prihvataju savete vezane za negu. One se osećaju zadovoljno i uspešno ukoliko izgledaju lepo. Posebno su prisutne u Latinskoj Americi. “Društveni leptiri” najčešće kupuju proizvode za negu od prijatelja i komšija koji su i direktni prodavci.

Graciozni labudovi

Oko 23 procenta žena koje pripadaju ovom tipu kao najveću strast imaju kupovinu najkvalitetnijih proizvoda za lepotu. Za njih, lepota znači put ka poverenju i zadovoljstvu. “Graciozni labudovi” najčešće žive u Evropi i Sjedinjenim Američkim Državama. Stalno teže da probaju još savršenije formule preparata za negu.

Udobne mačke

Uglavnom su zadovoljne svojom prirodnom lepotom i u okviru ovog istraživanja ih je bilo oko 19 odsto. One dok koriste neke kozmetičke proizvode, najmanje se nadaju ili očekuju dramatične promene. Nastanjene su u Evropi i Sjedinjenim Američkim Državama mnogo više nego na tržištima u razvoju. “Udobne mačke” koriste nekoliko odabranih i dobro isprobanih kozmetičkih proizvoda, jer se tako, kako su navodile, osećaju još udobnije u vlastitoj koži.

U krupnom planu

Glumica Lena Bogdanović slaže se sa onom starom da je lepota u oku posmatrača. Smatra da je ona neodvojiva od šarma, harizme, inteligencije i lepih manira, razoružavajućeg osmeha, duha, personalitija.

“Lepa žena je, kao prvo, svaka negovana žena. Ona ne beži od toga da istakne najlepše na sebi, ali to čini nekako nenametljivo. Zrači samopouzdanjem, ali na tome ne insistira. Nosi svoju lepotu kao diskretan ukras, ali koji je nemoguće ne primetiti“, navodi ona i iznosi svoje mišljenje o tome da li kod nas lepota pomaže ili odmaže ženama kada je posao u pitanju: “U sredini u kojoj živimo, neverovatan je broj lepih žena. Čak prelepih, što postaje svojevrstan mit. S druge strane, u ovom mačističkom i seksističkom društvu i dalje je “na snazi” predrasuda da lepota ne ide pod ruku sa inteligencijom i talentom. Takvim ženama često se ne priznaje uspeh, uz stalnu potrebu da se osoba degradira, da joj se "skine" ili bar "zagrebe pozlata”. Često se žena koja vodi računa o sebi doživljava površno, bez dovoljno poštovanja. Koliko puta sam čula rečenicu, nakon odigrane predstave ili premijere filma, čak još i na Akademiji posle ispita „Jao, što si bila lepa!" ili "Što ti lepo stoji kostim" - što je, iako u osnovi kompliment, zapravo zlonamerna potreba da se glumica unizi. Jer, dobar izgled teško da je nešto čemu se stremi kada se sprema uloga. Nije retka situacija u kojoj će lepota glumice biti upravo prepreka da se neka uloga dobije. I ne samo uloga, nego i krupan plan. Nekad imam utisak kao da kamera "beži" ne želeći da se zaustavi na najlepšem "pejzažu" ženskog lica. Pokušajte da se setite u kojem filmu ili seriji su žene nosioci radnje, u kojem su ženska lepa lica u skoro svakom kadru? Premalo ih je, a toliko lepotica imamo u glumištu. Imam utisak da lepota nikako ne pomaže u karijeri, ali itekako može da odmogne”.

Kao i svaka žena koja i te kako vodi računa o svom izgledu, Lena nam otkriva svoje male tajne: „Moji rituali lepote su manje - više isti godinama. To podrazumeva svakodnevnu negu (losion, hidrantna i noćna krema, obavezan antirid za zonu oko očiju, skidanje šminke bebi uljem). Čak mi nije toliko važana ni kozmetička kuća, već samo da sve to redovno koristim. Kad god ne radim, gledam da se što manje šminkam kako bih odmorila lice. Ipak, iz kuće ne izlazim a da bar nemam korektor, puder i maskaru. Za sve drugo obratim se doktorki Anici Jevremović iz “Anti Aging studija”, čije sam i zaštitno lice. Ona u potpunosti brine o kompletnom stanju mog lica i tela. Negu kose sam prepustila Bojanu Repaji i timu salona “Diktat”, čija je suvlasnica moja drugarica Anđelka Prpić. Trudim se da redovno vežbam, a to odnedavno činim sa Sarom Grbić, našom šampionkom u karateu. I mnogo, ali zaista mnogo pazim šta i kada jedem. Naravno, slušam sve savete nutricioniste dr Nadice Mrđe. Odavno izbegavam slatko, slano i masno, što ne znači da ne dopustim sebi i mala slatka gastro zadovoljstva“.

Prema navedenim arhetipima lepote, Lena Bogdanović sebe vidi „negde između lisice i labuda“. 

Oko 70 odsto žena koje je obuhvatilo ovo globalno istraživanje, smatra da im “biti lepa” pomaže da dobiju ono što žele od života. One veruju da je odnos između sreće i lepote direktno proporcionalan

Lepota i zdravlje / Ljubav i seks
17796757 1655566771405189 7450227925601514974 n

STRAST SE ZASNIVA NA HOROMONIMA, A LJUBAV NA PRINCIPIMA I VEŠTINAMA!