Zabava / Portret
488400

Bekstvo u Rio

Filmska megazvezda Vensan Kasel sredinom devedesetih doslovce je, kao jedan od najzanimljivijih mladih francuskih glumaca, uskočio u svet slavnih. Oličenje je harizmatičnog mačo muškarca, koji na platno s istim kvalitetom može da donese anarhiju pariskih ulica, ali i bajku o kralju koji je opsednut seksom

Piše: Slavica Pejković Foto: Press

Iako je široj javnosti najpoznatiji kao bivši suprug Monike Beluči, pravi ljubitelji filma i te kako znaju visokog, plavookog glumca hladnog pogleda. U svojoj bogatoj filmskoj karijeri, talentovani Vensan Kasel (49) odigrao je mnoštvo različitih likova, od eksplozivnih, mentalno nestabilnih gangstera, lopova džentlmena do karaktera iz urbanih drama ili romantičnih komedija. Na trenutak, po grubosti, konstantnom naboju, ali i šarmu koji isijava, podseća na svog sunarodnika, legendarnog Žan-Pola Belmonda. Njegovi likovi nikad nisu hodali po ivici niti ih je Kasel bilo kad odveo u karikaturu. Brojni reditelji, posebno van Francuske, u Kaselu vide intelektualizovani spoj strasti i želja (Kronenberg, Aronofski), što ga bez sumnje čini glumcem sa specifičnom težinom.

Prekretnica u Kaselovoj karijeri dogodila se 1995. godine sa filmom francuskog scenariste, reditelja i glumca Metjua Kasovica La Haine (Mržnja), čija vizija policijske brutalnosti i socijalnih nemira ni 20 godina kasnije nije izgubila na svojoj relevantnosti. Crno-bela drama i Kaselov karakter Jevrejina ispunjenog mržnjom, lansirali su ga na internacionalnu glumačku mapu i isprofilisali kao lošeg momka evropskog filma, ali i glumca na koga se računa. Na iznenađenje mnogih, film je postigao zavidan uspeh: osvojio je prestižnu nagradu Cezar u nekoliko kategorija, a Kasovic nagradu u Kanu. Za svoju briljantnu glumu Kasel je dobio nominacije za najboljeg, ali i novog, mladog glumca koji obećava.

Kao mlad, Vensan je bio zaista ozbiljan glumački đak. Temeljno je proučavao metode i tehnike glumačkih škola od Njujorka do Francuske. Sve je shvatao ozbiljno, pravio je beleške, preživljavao pravu agoniju tokom stvaranja uloge i ubeđivao sebe da je na pravom putu. A onda je zahvaljujući još jednoj ikoni francuskog filma, Žeraru Depardjeu, preko noći sve shvatio: Sebe ne smete uzimati previše ozbiljno, to je osnovni ključ da u ovom poslu ostanete normalni. Život nije film! Velika je razlika između problematične stvarnosti i kreiranja fantazije. Teže je slediti ciljeve u životu, ispred kamera to je samo lagano oslobađanje. Najteže je prihvatiti činjenicu da je gluma zapravo lak posao. Moraš to da prihvatiš i omogućiš sebi uživanje. Postojati u sadašnjosti, to je ključna komponenta glumačkog posla. Zato savetujem mlade glumce da se raduju glumi i samoj činjenici što rade.

Detalji iz biografije

Kasel pripada porodici visoke klase: njegov otac, proslavljeni francuski glumac Žan-Pjer Kasel, poznat je po ulogama zavodnika, a mama mu je novinarka. Rođen je u Parizu 23. novembra 1966. godine i oduvek je sanjao da postane glumac. Njegovi roditelji protivili su se da on prerano uđe u filmski biznis, ali nisu ga mogli sprečiti da već u 15. godini zaigra u filmu Les Clés du paradis. Značajniju ulogu dobio je pored svog oca u urbanoj, Kasovicovoj romantičnoj komediji Métisse (1993). Kasnije su otac i sin radili u još nekoliko filmova: Valse nocturne (1995), The crimson rivers (2000) sa Žanom Renoom, L'ennemi public n°1 (2008).

U međuvremenu pohađao je školu akrobatskih veština i do današnjih dana ostao veoma blizak sa hip-hop umetnicima i kulturom uličnog brejkdensa (njegov brat je legendarni vođa francuske rep grupe Assassin).

Zahvaljujući znanju nekoliko jezika (engleski, portugalski, italijanski) Kasel je zaigrao i u engleskoj romansi Jefferson in Paris (1995) i nastavio kao vodeći glumac u francuskim filmovima, uključujući romantičnu komediju L'Appartement (1996), u kojoj mu je partnerka bila Monika Beluči. Nastavili su da rade zajedno na filmu Come Mi Vuoi (As You Want Me), ali i da uživaju u vezi van seta. Krajem devedesetih venčali su se i dobili dve ćerke. Godinama su bili omiljeni par francuskih magazina, nešto kao kontinentalni Bekamovi.

Kaselov CV popunjavao se velikom brzinom. Svoje vreme delio je između francuskih i internacionalnih produkcija: biografija Elizabeth (1998), romantična drama sa Nikol Kidman Birthday Girl (2000), a naredne godine možda je odigrao najupečatljiviji karakter u visokobudžetnom hororu, Le pacte des loups (Brotherhood of the Wolf). U 2002. ponovo se pojavio sa svojom suprugom u kontroverznoj art melodrami Irreversible.

Dve godine kasnije, kao opasan momak uspešno je izneo karakter džentlmena lopova u trilogiji o Deniju Oušnu, Ocean's Twelve i Ocean's Thirteen. Zatim je igrao u trileru Derailed ( 2005) sa Klajvom Ovenom, a onda u odličnoj drami o ruskoj mafiji u Londonu, reditelja Dejvida Kronenberga, Eastern Promises (2007), kad je za dva meseca savladao osnove ruskog jezika. Dobro je odglumio ulogu kriminalca Žaka Mesrina, iz dvodelnog filma reditelja Žan-Fransoa Rišea Mesrine (2008), francuskoj verziji američkog filma Scarface. Na krilima odličnih kritika nastavio je dalje i odigrao lik zahtevnog upravnika baleta u psihološkom trileru Black Swan, a u 2011. ponovo je radio sa Kronenbergom, i to istorijsku dramu A Dangerous Method.

U maju ove godine uskočio je u glavnu ulogu mentalno poremećenog policajca u filmu Fleuve Noir (The Black River, 2017), prvobitno namenjenu Kaselovom glumačkom mentoru Depardjeu: Zvali su me i rekli da imam dva dana da odlučim. Pročitao sam scenario i prihvatio. Policajac alkoholičar, prilično mračno i depresivno. Hoću da ga odbranim, objasnio je glumac

 

Posle razvoda

Da li zbog ljubavi prema afro-brazilskoj borilačkoj veštini kapueri, Brazilu i njegovoj beskrajnoj energiji ili zbog nekog drugog intimnijeg razloga, posle razvoda preselio se u Rio de Žaneiro. Tu je oduvek želeo da živi, mada sve zvuči i kao bekstvo. Francuska mi je postala naporna, posebno Pariz, izjavio je. Nikada nije govorio o razlozima raskida braka. Belučijeva je svojevremeno rekla kako bi bilo smešno da očekuje da joj muž bude veran u vreme kad nisu zajedno!? A često su bili razdvojeni. Nekoliko meseci pre razvoda, pričala je da niko i nikad ne može da zna koliko će nešto trajati.

Život u Riju

U Brazilu je snimao kampanju za legendarni francuski brend naočara Vuarnet, ali i dalje radi po čitavom svetu. Osim nade da će u Brazilu režirati neki film, ne priča o drugim ambicijama. Život u Riju zvuči mnogo mirnije od hip-hop ludovanja po pariskim orgijama 80-ih i 90-ih godina. Zdravije živi, ne pije i ne puši kao u Parizu. Rio je nekako fizički grad, svi su u formi, trče, idu u teretanu. Kaže da i sad može da luduje bez kontrole do pet ujutro, ali više mu se dopada da u zoru surfuje a zatim ode u kupovinu sveže ribe.

Držim se izreke koju sam čuo: posle 40. godine muškarac shvata da jedino što mu je ostalo u životu jeste da usreći svoju decu. S tim sam se potpuno identifikovao! Ako se pitate kao to zamišljam u okolnostima kad su devojčice daleko od mene, odgovaram rečenicom Oskara Vajlda: Deca prvo vole roditelje, a onda počinju da ih mrze. Na kraju, jednog dana sve će im oprostiti. U originalu: Deca se rađaju i vole roditelje. Odrastanjem im stalno sude, PONEKAD im i oproste! Optimistična Kaselova parafraza nije daleko od istine.

Rad je lekovit

Posle bračnog neuspeha mnogi bi se povukli i pauzirali, ali ne i Kasel! Sa rediteljkom i glumicom Maiven snimio je jednu intenzivnu, destruktivnu ljubavnu priču Mon roi, gde se i sam našao na nekoj vrsti terapije: Bilo mi je važno da odigram ovu ulogu! Uvek postoje razlozi kad nečemu bez razmišljanja kažete DA. Kad se osvrnem, filmovi koje sam prihvatao, bar oni najvažniji, dosta toga su mi rekli o životu!

Odličnu ulogu majora Kuzmina ostvario je pored Toma Hardija, Gerija Oldmana, Numi Rapas u britansko-američkom trileru o ruskom serijskom ubici Child 44 reditelja Denijela Espinoze, zatim je odigrao plaćenog ubicu u filmu o Džejsonu Bornu, a glumio je i u drami Gzavijea Dolana, It's Only the End of the World (2016). Lista filmova u poslednje tri godine zaista je dugačka.

 

Žene vole sigurnost, muškarci avanturu

Kasel veruje u ponovno otkrivanje sebe: Dok mnoge žene čeznu za sigurnošću, muškarci su u stalnoj potrazi za avanturom. Nekad sam stvarno samo želeo da budem deo sveta umetnosti i seksa. Tek kasnije muškarac ima vremena da se pronalazi u nekim novim izražajima. Ženama je teže. Taj neizbežni biološki sat postavlja igru na neki drugi nivo. Više misle, zrelije su, pristup životu je nekako dublji, ali im godine odmažu! Muškarci su na mnogo načina sterilni. Stalno su u nekom nemiru. To je stvar naše DNK. Čak i kad bismo u životu pokušavali da racionalizujemo taj nagon, prevedemo ga u nešto što možemo da kontrolišemo, i dalje bi to bio ringišpil. Pre neki dan čitao sam iz biografije o Federiku Feliniju deo razgovora s njegovim prijateljem, piscem i novinarom Italom Kalvinom. Pametni, talentovani ljudi, a stalno pričaju o ženama. Zgodna je, ali je udata! kaže Felini. Da, ali ako je angažuješ za film, imaćeš je bar na trenutak, odgovara Kalvino.


 


 

 

 

 

 


 


 

 

 

Zabava / Portret
Rachael ray evoo stoneware oil cruets in use compressed 1021579956

BITI REJČEL REJ!

16508877 1636636103298256 1500125664014629940 n

5 GREMIJA U RUKAMA TALENTOVANE ADEL! 

Slide photo 5

Živim po svome!

0011

Savršenstvo nesavršenosti

Spejsi

Hladni dodir arogancije