Zabava / Portret
0011

Savršenstvo nesavršenosti

Nominacijom za Oskara za ulogu mlade, senzibilne engleske vladarke Elizabete I, australijska pozorišna i filmska glumica Kejt Blančet trijumfalno je izašla iz anonimnosti, osvojila Holivud, brojna priznanja i ogromnu internacionalnu pažnju. Sve to sa samo 28 godina, koliko je tada imala

Piše: Slavica Pejković Foto: press

Plavokosa i plavooka, definisanih i izraženih jagodica, Kejt Blančet širokoj javnosti poznata je po impresivnim ulogama najrazličitijih karaktera: od surove žene u emotivnoj drami The Shipping News (2001), preko opasne ruske agentkinje u Indiana Jones and the Kingdom of the Crystall Skull (2008) do maestralnih ostvarenja u filmovima Elizabeth, The Aviator, The Curious Case of Benjamin Button, Blue Jasmine, Carol…

To je karijera koja se s neophodnom srećom odvijala bez skandala, nekako bezbedno, brižljivo, s velikim uzbuđenjima i očekivanjima, bez razočaranja i karakterističnog hodanja po ivici, a kao takva, za tabloide bila je i ostala totalno nezanimljiva.

Sledbenik sam istočnjačke izreke o savršenstvu: nešto može biti istinski savršeno samo ako u toj savršenosti postoji nesavršeno! Svi to nosimo u sebi, to nas, pre svega, čini humanim bićima. Zato mi nije važno da li igram Elizabetu I , Boba Dilana ili Kerol!? Obavezni smo da u svom nadobudnom umu bez izuzetka otkrijemo baš sve, čak i one delove koji su totalno neprivlačni. Kad osećaš da padaš, padaj sa stilom”, rekla je Kejt.

Blančetova je jedina Australijanka sa dva Oskara, ali i jedna od četvoro australijskih oskarovaca (Nikol Kidman, Rasel Krou, Džefri Raš) čiji se lik od 2009. godine nalazi na poštanskim markama. Uloga Ketrin Hepbern u biografiji o Hauardu Hjuzu Martina Skorsezea The Aviator, donela joj je priznanje jedine glumice koja je osvojila ovo najprestižnije priznanje za ulogu još jedne oskarovke. Blančetova je treća glumica, posle Džesike Lang i Meril Strip, koja je osvojila Oskara za najbolju glumicu posle osvojene nagrade za epizodnu ulogu. Ona je jedna od pet glumica u istoriji ove nagrade koja je dva puta bila nominovana za isti lik u dva filma: Elizabeth I i Elizabeth:The Golden Age.

Mladost

Rođena je u Australiji 14. maja 1969. godine, u porodici majke Australijanke i oca Teksašanina. Ima starijeg brata i mlađu sestru. Otac joj je umro kad je imala deset godina pa je mama preuzela svu brigu o porodici. Započela je studije ekonomije i istorije umetnosti na Univerzitetu u Melburnu, ali nezadovoljna dinamikom napretka, pokušala je da nađe neku alternativnu vokaciju, pa je izvesno vreme putovala, najverovatnije kako bi otkrila sebe. Na kraju se skrasila u Egiptu (zanosila se željom da bude kustos u muzeju) i odsela u jeftinom hotelu u Kairu. A onda je jedan od gostiju pitao plavokosu devojku da li bi za honorar (nekoliko egipatskih funti i falafele) statirala kao čirlidersica u arapskom filmu o boksu. Pristala je jer ionako nije imala novca da plati sobu. Pojavila se u tri scene, ali je nekako osetila da je gluma njen izbor. „Ne znam, da li sam baš oduvek želela da se bavim glumom. Bila sam izuzetno aktivna, pa me misao o čekanju poziva zaista nikad nije zanimala. Ipak, počela sam da radim, istovremeno pokušavala i da ne radim, a onda bih ipak sve odradila. To je neki nemir koji sam zapravo osećala, on me je pokrenuo, a i danas to uspeva sa istim entuzijazmom.

 

Počeci karijere

Vratila se u Sidnej, upisala glumu i diplomirala na prestižnoj glumačkoj akademiji National Academy of Dramatic Art. Ubrzo se pridružila pozorištu Sydney Theatre Company, gde je njena gluma nagrađena pozitivnim kritikama. Uloga koja je usledila u mjuziklu Kafka Dances donela joj je 1993. prestižnu esnafsku nagradu za nove glumačke nade da bi iste godine dobila i priznanje Rosemont Best Actress zajedno sa svojim budućim partnerom u filmu o kraljici Elizabeti, Džefrijem Rašom, za komad Oleanna.

Priznanja koja su pratila njene pozorišne uspehe, odveli su Blančetovu na mali ekran, gde se pojavljivala u raznovrsnim programima uključujući posebno dramu Heartland I i seriju Police Rescue. Njena televizijska gluma privukla je pažnju reditelja Brusa Beresforda koji ju je 1997. godine angažovao za ulogu sramežljive medicinske sestre u drami Paradise Road pored Glen Klouz. Ispostavilo se da je filmski debi bio veoma uspešan pa je odmah dobila ulogu u komediji Thank God He Met Lizzie, za koju je o dobila nagradu za najbolju glumicu australijskog filmskog instituta.

 

Godinu je krunisala udajom za britanskog scenaristu Endrjua Aptona. Bilo je pitanje vremena i prilike kad će osvojiti pažnju šire svetske javnosti. A ta prilika dogodila se iste godine pored Rejfa Fajnsa u adaptaciji romana Pitera Kerija Oscar and Lucinda. Uprkos mlakoj reakciji na sam film, pokupila je gotovo sva postojeća priznanja za svoju glumu.

Sve se promenilo već sledeće godine stvarnim karakterom kraljice Eizabete. Film je pobrao sve najbolje kritike, a uloga kraljice Blančetovu je preko hordi ambicioznih pretendentkinja na Holivud, dovela u samo srce Los Anđelesa kao najnoviju zvezdu. Film je imao osam nominacija, a glumica je osim nominacije dobila Zlatni globus, BAFTA nagradu britanske akademije i priznanja kritike širom sveta.

Brojne karakterne uloge

Ređaju se odlične role, kako epizodne tako i glavne, poput uloge u ostvarenju The Talented Mr. Ripley (1999), pored Meta Dejmona, Gvinet Paltrou i Džuda Loa. Naoružana iskustvom, zaigrala je glavnu ulogu pored Anđeline Džoli i Džona Kjuzaka u komediji Majka Njuela Pushing Tin. Uprkos lošoj reakciji na film, kritičari su izdvojili njenu rafiniranu glumu domaćice sa Long Ajlenda. Iste godine igrala je još jednu dijametralno različitu domaćicu, suprugu uglednog ministra u filmu Olivera Parkera An Ideal Husband (1999) adaptaciji istoimenog komada Oskara Vajlda. Zatim je 2000. godine odigrala nestabilnu ženu iz malog južnjačkog grada u trileru The Gift , potom se pored Brusa Vilisa pojavila u parodiji na triler Bandits (imao je peh da se pred premijeru dogodio teroristički napad na Njujork), dok je sa Kevinom Spejsijem i Džulijan Mur igrala u filmu The Shipping News. Na tragu karakternih uloga jeste i njena gluma u filmu sa tematikom iz Drugog svetskog rata Charlotte Gray, gde igra Engleskinju uvučenu u francuski Pokret otpora.

Kultna je i njena uloga čuvene Galadrijel u adaptaciji Tolkinovog romana, trilogiji The Lord of the Rings:The Fellowship of the Ring (2001), The Two Towers (2002), The Return of the King (2003), da bi se istoj ulozi pojavila ponovo 2012. godine u trilogiji istog autora The Hobbit, koji je opet potpisao Piter Džekson. Prvog Oskara dobila je 2005. za sporednu ulogu u filmu The Aviator, biografskoj drami o mladim godinama čuvenog režisera Hauarda Hjuza. U međuvremenu vratila se svom najslavnijem karakteru, kraljici Elizabeti Elizabeth: The Golden Age (2007), gde je iznela kasniji kraljičin period. Dobila je brojne esnafske nagrade, Zlatni globus i ponovo nominaciju za Oskara.

Iste godine glumica je iznela još jedan portret, i to muzičke legende Boba Dilana u odličnoj biografiji reditelja Toda Hejnsa I'm Not There. Za ulogu legendarnog muzičara Blančetova je dobila nominacije umetničkog udruženja Screen Actors Guild Award, Golden Globe i Oskara za sporednu ulogu. Te godine našla se na listi magazine Time među sto najuticajnijih ljudi na svetu. Naredne godine glumila je pored Breda Pita u glavnoj ulozi, u filmu Dejvida Finčera The Curious Case of Benjamin Button čiji je scenario inspirisan pričom Skota Ficdžeralda s početka XX veka.

Pozorište i drugi Oskar

Drugog Oskara osvojila je 2014. godine za najbolju glumicu za izazovnu ulogu pripadnice njujorškog visokog društva u filmu Vudija Alena Blue Jasmine. Još jednom pokazala je svoje vrhunske veštine, u svetu punom lažnog glamura gde svi pokušavaju da pobegnu od sebe i prošlosti.

Blančetova je uz svog muža u jednom periodu bila umetnički direktor pozorišta u kome je započela njena uspešna karijera i tako, po svom izboru, provodila vreme u domovini daleko od Holivuda, odgajajući decu i baveći se teatrom.

Kroz lik u drami iz Drugog svetskog rata The Monuments Men (2014), potom zle maćehe u bajci o Pepeljuzi reditelja Keneta Brane, kao i ulogom producentkinje Meri Mejps pored Roberta Redforda, u političkoj drami Džejmsa Vanderbilta Truth, Blančetova je opet ostvarila legendarne role.

Ponovni rad sa Hejnsom doneo joj je još jednu odličnu ulogu za sezonu 2015. u drami Carol, gde igra domaćicu iz predgrađa u istopolnoj emotivnoj vezi i još jednu nominaciju.

Privatan život

U braku je od 1997. godine i ima tri sina. Veoma je posvećena majka. Posle rođenja treće bebe (2008) na posao se vratila tek posle šest meseci i to samo zbog velikog brodvejskog izazova u Tenesijevom komadu Tramvaj zvani želja. Ovaj uspešan profesionalno-privatni par prošle godine usvojio je jednu devojčicu. Prodali su kuću u Australiji i preselili se u Ameriku kako bi se ona što bolje upoznala sa zemljom svog oca.

 

 

O botoksu:

Pritisak ne važi samo za glumice jer, nažalost, i osamnaestogodišnjakinje uveliko preventivno deluju kako bi injekcijama botoksa zadržale mladost. Umesto da se na vašem licu čita sopstveni život i iskustvo, vi izgledate kao dete! Zašto biste brisali svoju prošlost? Ljudi su zarobljeni u diktatu mladosti, samo se na trenutak uoče te opasnosti terora mladosti. Vaš život neće biti nimalo lakši jer je vaše lice zamrznuto. Greške se ne mogu ispraviti hijaluronom ili hirurškim skalpelom.

Naravno, tu je i želja da budete slavni. Ali, suština pogleda na spoljašnjosi i unutrašnjost osobe veoma je različita. Ne vredi paničiti jer su nam bore postale dublje. Ko želi lice bez istorije, bez duha. Kao seks, komedija, tragedija, bilo šta, sve je pitanje pravog vremena.

O glumi:

Po završetku akademije radila sam za jednog kasting agenta. Sedela bih mirno u nekom ćošku i posmatrala glumice: neke su bile smrtno preplašene čim bi otvorile vrata, neke previsoke, preniske, plave, brinete…Mnogo su želele, a nisu mogle da sakriju želju i zablokirale bi se u sopstvenoj nervozi. Tada sam shvatila: to je gluma: ne radi se o tome umeš li ili ne da glumiš, nego da li se u tome osećaš komforno.

 

Zabava / Portret
16508877 1636636103298256 1500125664014629940 n

5 GREMIJA U RUKAMA TALENTOVANE ADEL! 

Slide photo 5

Živim po svome!

488400

Bekstvo u Rio

Spejsi

Hladni dodir arogancije

Garsija

Romantični idealista