Zabava / Stil života
Bastenskocvece

Baštensko cveće je u modi

Život u što prijatnijem okruženju, uživanje u sitnim zadovoljstvima koja podižu raspoloženje, traganje za novim formama i oblicima... Sve su to bile želje, snovi i izazovi koje je Katarina Kostić stavila ispred sebe i uspela da ih ostvari.

Piše: Vladanka Zečević Foto: Miloš Lužanin

Radila je u najvećem komunikacijskom sistemu u regionu bivše Jugoslavije, „McCann grupi”, i imala priliku da sarađuje sa renomiranim kompanijama, kao i da često bude na izvoru globalnih znanja, da razume potrošače i njihove potrebe. A onda je jednog dana Katarina Kostić poželela da ta znanja poveže sa svojom velikom ljubavlju – cvećem. Da je u tome uspela, potvrđuje butik cveća „Flower Company” koji se nalazi u srcu Dorćola.


Kada sam vas videla kako uživate dok pravite jedan buket, vaše lice imalo je izraz neverovatne radosti. Delovalo je kao da ste „cveće” odavno sanjali. Jesam li u pravu? 
Cveće i njegova lepota privlačili su moju pažnju još dok sam studirala u Londonu. Tamo sam upoznala stil u cvećarstvu koji je bio prirodan, opušten, krajnje jednostavan, ali koji je s druge strane podrazumevao mnogo veštine i tehnike. Beograd je nekako tada, mada je i sada slična situacija, u svetu cvećarstva bio u osamdesetim godinama prošlog veka. Nije slučajno da mi je baš cveće zapalo za oko. Od malih nogu bila sam kreativna, a estetika mi je izuzetno važna u svim aspektima života. Takođe, studirala sam i fakultet koji me je naučio da razumem stil, formu, lepo/ružno.... Spoj moje prirode i znanja stečenog do sada u životu, kao i iskustvo, potpuno se sažima u projektu koji sam nazvala „Flower Company”.


Velika imena u svetu dizajna cveća često navode da cela priča oko pravljenja buketa leži u tehnici. Njihove maestralne improvizacije, kojima se ljudi od ukusa dive, dolaze mnogo kasnije.
Od trenutka kada sam odlučila da krenem u projekat „Flower Company”, znala sam da prvo moram da savladam tehniku koja podrazumeva izradu savršenog buketa ručnim slaganjem cveća u spiralu, ali i mnoge druge, poput mehanike cvetnih aranžmana. Vrlo sam temeljna i ne volim da improvizujem. Mislim da improvizaciju sebi mogu da dozvole samo najveći majstori svog zanata. London je cvećarstvo podigao na nivo koji je zaista daleko iznad onoga što imamo priliku da vidimo u Beogradu. Tamo postoji nekoliko kompanija čija je delatnost isključivo dizajn cveća. Jedna od najuspešnijih, „McQueens Flowers”, koja postoji već dvadeset godina, svetski je priznata škola za dizajn cveća. To je mesto gde na najbolji način može da se nauči tehnika i dobije neverovatna inspiracija. 

Koliko traje kurs „McQueens Flowers” koji ste pohađali u Londonu?
Tačno četiri nedelje i najlepše od svega jeste to što nakon završenog kursa uvek možete da odete na dodatno usavršavanje u vidu prakse. Upravo mi je to i plan da radim u budućnosti, kako bih bila na izvoru najnovijih ideja i trendova kada je reč o dizajnu cveća.
Takođe, jedan od mojih ciljeva za budućnost jeste i saradnja sa kreativcima iz „McQueens Flowers”-a, sa idejom da gostuju u „Flower Company” na nedeljnim kursevima koje uskoro planiramo da pokrenemo. 


Dizajneri cveća sarađuju sa najpoznatijim modnim i kozmetičkim kućama, vrhunskim hotelima i restoranima koji njihove prostore dodatno čine originalnim i tako jedinstvenim. Ko su vaši omiljeni „cvećari”?
Sakija Havekes, kreator „Grandiflore” iz Sidneja, Britanka Džejn Paker, revolucionarka u cvećarstvu na londonskoj sceni, te Džef Litm koji je kreativni direktor i autor neverovatnih cvetnih scenografija hotela „George V” u Parizu.


Šta je danas trend u pravljenju cvetnih buketa, aranžmana, instalacija? Koje cveće i boje?
Postoje određena pravila o broju različitih vrsta cveća u jednom buketu, koje boje se slažu i koji je njihov maksimalan broj. Imamo različite stilove i forme buketa - pariski, vrlo popularan „garden”... Jedna od najvećih zabrana u dizajnu cveća je, recimo, spoj crvene i bele boje. Trenutno su najpopularnije stare baštenske vrste i holandski karanfil koji staju rame uz rame sa hortenzijama, božurima, ranunkulama, baštenskim ružama, hrizantemama i čičkom. Naravno, svaku sezonu prate i boje. U proleće kada sve cveta i buja, one su nežne, pastelne, u sorbe tonovima, a dolaskom leta postaju jarke. U jesen popularni su zagasitocrveni, narandžasti i tamnoljubičasti tonovi. Svakako, sa belo-zelenom kombinacijom cveća nikada nećete pogrešiti. Što se instalacija tiče, one sve više prkose fizici - cveće visi naopačke, prave se grandiozni zidovi ili zavese od cveća.


Savršen buket po vama treba da bude... 
...recimo od jedne vrste cveća. Sa četrdeset devet crvenih ruža da nekoga oborite s nogu ili monohromnim buketom koji se bazira na jednoj boji, roze ili ljubičastoj, ali da se ta boja u buketu kreće od njene krajnje tamne do najsvetlije nijanse. Buket, da bi bio što prirodniji, treba da bude ispunjen i raskošnim zelenilom. U „Flower Company” koristimo baštensko zelenilo, a često ćete u našim buketima videti i grančice ruzmarina, nane, procvetali origano i lavandu. Nikako listove palme i paprati!
 

Zabava / Stil života
18486290 1672544823040717 1885491515750847469 n

DAN LENČARENJA! 

Nicole kidman and keith urban

IDILIČNA KANTRI PRIČA!

Gastro

Gurmanske veštine ...ili kako sam naučila da jedem

Brzev

Kako smo odrastali uz Bazar

It

Lepa sela Italiji lepo stoje